14 Aralık 2010 Salı

TÜRK MUTFAĞI KLASİĞİ: ETLİ NOHUTLU PİLAV

Merhabalar;
Hergün binbir hevesle girdiğim minik mutfağıma dün yoğun mide bulantım yüzünden pek girmek istemedim.Böyle zamanlarda insan sulu sebze yemeklerini yemek istemiyor.Ben de hem kolay hem de iştahımı açabilecek olan bir Türk Mutfağı Klasiği pişirdim.İyiki de yapmışım,yemeğe doyamadık.İşte size tarifi:

ETLİ NOHUTLU PİLAV

Malzemeler:
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 büyük boy soğan
  • 250 gr kuşbaşı et
  • 300 gr. haşlanmış nohut
  • 100 gr.margarin
  • tuz, karabiber
Adım Adım Nasıl Yaparız:
  1. Pirinç ıslanır,kuşbaşı etler yaklaşık yarım saat kadar haşlanır.Et suyu ayrı bir kapta saklanır
  2. Soğan çok ince kıyılır yada rendelenir,teflon bir tencerede margarinle birlikte sararana kadar pişirilir
  3. Nohut ve et eklenerek,yağda çevirmeye devam edilir
  4. Pirinç de eklenip,saydamlaşana kadar yağda çevrilir (pilav yapar gibi)
  5. 3 bardak et suyu ve tuz eklenip hemen kapak kapatılır
  6. Kaynayınca altı kısılır ve yaklaşık 20 dk sonra pilavın altı kapatılır (pişme süresi boyunca mutlaka kontrol edilmelidir,mümkün olduğunca kapak açılmamalıdır)
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder