26 Ekim 2010 Salı

MERCİMEK ÇORBASI TARİFİ

MERCİMEK ÇORBASI

Tüm yemek kitaplarında ve net ortamında çok çeşitli Mercimek Çorbası tarifleri var.Ne de olsa Mercimek Çorbası, Osmanlı Mutfağı'nın şifa dağıtan çorbalarından bir tanesi yani derin bir tarihi var..Kimileri yumurta eklemiş,kimileri kuru nane,kimileri etsuyu,kimileri un...Ben damakta çok çeşitli tatlar bırakabilecek malzemelerden kaçınarak, sade ve son derece kolay bir bakliyat çorbası tarifi veriyorum size: (şu anda da ocağımda pişmekte)

MALZEMELER:
  • 1 kase dolusu kırmızı mercimek (eski papatyalı kaseler ölçü alınabilir)
  • 1 limon suyu
  • 2 çay kaşığı kimyon
  • 100 gr tereyağı yada margarin
  • 2 çay kaşığı pul biber
ADIM ADIM NASIL YAPARIZ:
  1. Mercimekleri tencerede 2-3 su yıkarız
  2. Üstünü 5 parmak geçecek kadar su koyup bir taşım kaynatırız, köpüğünü alırız
  3. Kapağını kapatıp altını kısarız, kimyon ve tuzu ekleriz, gidip gelip karıştırırız
  4. Suyunu çekmişse kaynamış su ekleriz (yoksa dibi tutar)
  5. Yaklaşık 15 dk sonra mercimekleri el blenderı ile ezeriz (eğer yoksa ince bir süzgeç ile süzülür)
  6. Limonu ekleriz ve 5 dk sonra ocağı kapatırız
(Ama henüz çorba bitmemiştir)

SOS:
  1. Ufak bir tencereye 100 gr margarin yada tereyağı koyup yağı kızdırıyoruz
  2. Yağ kızdıktan sonra pul biberini ekleyip rengini çıkarana kadar karıştırıyoruz
  3. Bu sosu çorbaya ekliyoruz
NELERE DİKKAT ETMELİYİZ:
  • Su ya da tuz çok kaçtığı zaman ben içine 1 orta boy patates ekliyorum
  • Mercimek, çoğu bünyede gaz yapabilen bir bakliyattır.Kimyon ise bu etkisini tamamen alır.Dilerseniz kimyon miktarını arttırabilirsiniz, ancak dikkat edin kimyon topaklanmasın
  • Sosuna eklediğimiz pul biberi yağ kızmadan baştan yağa eklersek biberi yakarız
Kalbe,bağışıklık sistemine ve zihin fonksiyonlarına iyi gelen mercimek çorbasını afiyetle içmeniz dileğiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder