15 Kasım 2010 Pazartesi

KREMALI HAVUÇLU KEK

merhabalar;
Bugün benim için çok güzel bir gün, çünkü oturum iznimi aldık.Bu mutlulukla akşama sevgilime güzel bir sofra hazırlamayı düşünüyorum.Burada hergün olduğu gibi yine bol bulutlu ve sıfır güneşli bir güne uyandık;bugün dışarısı ılık, 13 derece falan.
Evimdeki bu kasvetli havayı güzel ve tupturuncu bir havuçlu kek ile aydınlatmak istedim. Kitaplardan ve internetten tarifleri okudum, benim tarifim biraz farklı, Amerikan usulü diyebiliriz.Bu kekin Amerikaya'da 60larda İngiltereden gittiği rivayet edilmekte.Ben üniversite yıllarında Ankara'da bir cafede yemiştim ilk kez.Tarifini istemiştim de mutfaktan, vermemişlerdi.Yıllar sonra yapmayı başardım :)) Benim kekim gerçekten çok lezzetli oldu, pek beğenildi.Dilerim sizlerinki de öyle olur.

HAVUÇLU KEK

Malzemeler: (kek için)
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr eritilmiş margarin yada tereyağı
  • 1 bardak un
  • 1 bardaktan biraz az şeker
  • 2 bardak rendelenmiş havuç
  • 1/2 bardak dövülmüş ceviz
  • 1,5 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı vanilin
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
Malzemeler: (krema için)
  • krema (%30 yağlı)
  • 150 gr beyaz krem peynir
  • 1 çay kaşığı pudra şekeri
ADIM ADIM NASIL YAPARIZ?
  1. Fırınımızı 170 dereceye ayarlarız
  2. Fırın ısınırken margarin ve şekeri 4-5 dk kadar çırparız,yumurtaları ekleyip 2 dakika daha çırpmaya devam ederiz
  3. Un, kabartma tozu,tuz, vanilin ve tarçını yavaş yavaş ekleriz
  4. Bir poşette havuç ve cevizleri yaklaşık 1 tatlı kaşığı un ile çalkalayıp,karışıma ekleriz
  5. Karışımı yağlanmış kek kalıbımıza döküp fırına süreriz (ben Borcam kullandım)
Kekimiz yaklaşık 1/2 saatte pişer,bu süreçte kürdan yada ince uçlu bir bıçak yardımı ile kekin pişip pişmediğini kontrol etmeliyiz
bu arada ;
Krema malzemelerini elimizde çırparız ve kek soğuduğunda spatula yada bıçak sırtı yardımı ile kekin üzerine sürülür ve kek buzdolabında muhafaza edilir.

Kek soğuyunca marzipan şekerlemelerle ve nane ile süslenebilir
Afiyet olsun :))

2 yorum:

  1. denedim,şahane oldu..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. ay allahım ne kadar lezzetliydi..şeyda

    YanıtlaSil