8 Aralık 2010 Çarşamba

PAZAR GÜNÜ KLASİĞİ:BİFTEK&PATATES

Selam;
son günlerde muhtelif nedenlerden dolayı hiç yazamadım ama bissürü yemek pişirdim.Tadı damağıma tam uyana kadar yapacağım denemelerden sonra onları da burada paylaşıcam.Ancak bugünlük sizlere dünyanın en kolay ikili lezzetlerinden birinin tarifini vericem.Bir Pazar günü klasiğimiz; Biftek ve Patates.Bu sırada söylemeden edemicem,Bifteğin tarifini tanıdığım en tatlı bankacı olan Mürella Hanım'dan almıştım.Koccaman öpücükler ona...

ŞARAP MARİNE BİFTEK

Malzemeler:
  • 4 Parça Bonfile
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı kırmızı şarap
  • tuz
  • arzu edilirse kırmızı biber ve kekik
Adım Adım NasılYaparız?                                                  Pişme süresi :20 dk
  1. Hazırladığımız sosun içinde en az 20 dk biftekleri bekletiriz
  2. Teflon tavaya biftekleri dizeriz,kalan sosuda ekleriz,kısık ateşte pişiririz
Not: Biftek kapalı kapakla pişmelidir ve bir yüzü pişmeden diğer yüzü çevrilmemelidir, yoksa eti kurutursunuz

PATATESLER:

Malzemeler:
  • 6-7 tane patates
  • 3 çorba kaşığı ayçiçek yağı
  • kırmızı pul biber ve tuz
Adım Adım Nasıl Yaparız?
  1. 6-7 Tane orta boy patatesi soyup,çok ince doğruyoruz, kırmızı pul biber,tuz ve ayçiçek yağı ile karıştırıp yağlı kağıda sereriz.
  2. 170 derecelik fırında 20 dk.dakika pişiririz.
Arzu edersek fırından çıkarmadan hemen önce üzerine kaşar peynir rendesi serperiz ;)

Size de güzel Pazarlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder