18 Kasım 2010 Perşembe

DEFNELİ BROKOLİ ÇORBASI

Merhabalar;
Ben salata tipi bir kız değilim.Hani kızkıza kokoşlanıp cafeye,restauranta gidilir ya; yaz gelmiştir, sofra salata çeşitleri ile donatılır; ben o masada kızarmış tavuk ya da biftek yiyenlerden oldum her zaman.O nedenle yeşillik kültürüm standart kadınlar kadar (lakin ben annemin de dahil olduğu bu kadınları pırasa,enginar,bakla üçlüsü sevenler olarak nitelendiriyorum) gelişmedi.Ancak brokoliyi pek seviyorum,özellikle de çorbasını.Kaynatırken evde yaydığı korkunç kokuyu  defne aroması ile yumuşatabilirsiniz.Üstelik çok da yakışıyor.
Almanlar brokoli yemeklerini çok güzel yapıyorlar.Vereceğim çorba tarifi biraz onların çorbasını andırıyor olsa da, ben sebze çorbalarına yumurta ve patates koyma taraftarı değilim.


BROKOLİ ÇORBASI                                                                                           4 Kişilik     min.25 dk

MALZEMELER:         
  • 500 gr brokoli
  • 2 kaşık un
  • 250 gr krema
  • 3 adet defne yaprağı
  • tuz (tadını siz verin)         
SOS: (İSTEĞE BAĞLI)        
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
ADIM ADIM NASIL YAPARIZ?
  1. Brokolileri iyive yıkayıp, üstünü 4 parmak geçecek kadar su ekleriz ve kaynamaya bırakırız,(mutfağın penceresini de açarız),kaynayınca altını kısarız
  2. Yaklaşık 20 dk sonra brokoliler hafifçe sararmaya başlayınca,blender ile brokolileri ezeriz
  3. Çorbaya unu ekleyip yeniden blenderdan geçiririz,5 dk kısık ateşte karıştırırız
  4. Çorbaya kremayı ve tuzu da ekleyip hazır hale getiririz.
SOS:
  1. Tereyağını küçük bir tava ya da tencerede kızdırıp,ocaktan almadan önce kırmızı biberleri atarız.Yağın rengi kırmızıya çalınca çorbamızın üzerinde gezdiririz.
 krema ve maydonoz ile çorbanızı süsleyebilirsiniz.

Şimdiden Afiyet olsun :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder