17 Kasım 2010 Çarşamba

SOĞUK BİR GÜNDE KAKAOLU ISLAK KEK

Soğuk bir Alman gününden merhabalar;
Tv'de Türkiye'nin güney bölgelerini görüyorum da 30 dereceyi gösteriyor.
Burası için 30'dan bir sıfır atmanız gerekli :)) Henüz Kasım ayında olduğumuzu düşündükçe bu ülke beni korkutmaya başlıyor...eh bu soğuk günde de sıcak bir kakaolu kek iyi gider...

KAKAOLU ISLAK KEK
MALZEMELER:
  • 4 yumurta
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 2.5 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı eritilmiş margarin
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin
süsleme için kırmızı meyveler ve pudra şekeri iyi bir fikir...
(ben frenküzümlerini kullandım)

ADIM ADIM NASIL YAPARIZ?
  1. Fırınımızı 170 dereceye getiririz
  2. Margarini kısık ateşte eritiriz, bu arada yumurtalar ve şekeri iyice çırparız(önce düşük,sonra yüksek devirde)
  3. Süt, margarin ve sıvı yağı ekleyip çırpmaya devam ederiz
  4. Kakao'yu  da ekleyip 3/4 su bardağı kadar bu harçtan ayırırız
  5. Kabartma tozu,un ve vanilini yavaşça karışıma ekleyip 2 dakika daha çırparız
  6. Yağladımız kek kalıbına karışımımızı dökeriz ve fırına süreriz
Yaklaşık 30 dakika sonra,kürdan testi yaparak kekimiz piştiyse fırından alırız.
Kek henüz sıcakken üstüne bıçak yardımı ile ufacık delikler açarız ve ayırdığımız harcı 1 bardağa tamamlayacak şekilde süt ile örttükten sonra kekin üzerine dökeriz.

Soğuyunca tadından yenmez :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder