28 Ekim 2010 Perşembe

SÜTLÜ ÇORBA TARİFİ


 SÜTLÜ ÇORBA TARİFİ:

Benim tarifini vereceğim Sütlü Çorba, un ile yapıldığı için Türk mutfağından çok Fransız mutfağına ait. Ben Almanya'da yaşıyorum ve burada tattığım çorbaların geneli de yine krema sosu üzerine.
Sütlü Çorba benim annemden öğrendiğim, Beşamel sosun kıvamının düşürülerek yapıldığı çok kolay bir tarif.Üstelik pek çok çeşitli malzemelerle de kullanılabiliyor.Hemen yazıyorum:
MALZEMELER (6-8 kişilik):
  • 2 çorba kaşığı tereyağı yada margarin
  • Yarım su bardağı un
  • 3 su bardağı süt
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 1 küçük kase tel şehriye, ya da mısır
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
ADIM ADIM NASIL YAPILIYOR:
  1. İlk olarak yağı bir tencerede kısık ateşte eritiyoruz
  2. Unu ekleyip sürekli olarak unu kavurana kadar karıştıyoruz (gelmesi gereken kıvam fotosu alt tarafta)
  3. unu ateşten alıp 5 dk dinlendiriyoruz ve sütü tencereye ekliyoruz
  4. un topaklanıcaktır,el blenderı ile eziyoruz.(eğer sıcak süt eklersek çırpmamız yeterli olacaktır)
  5. Orta ateşte yaklaşık 5 dk karıştırarak kıvamlı hale gelmesini sağlıyoruz
  6. Suyu ve şehriyeyi (mısır da süper oluyor)ekliyoruz
  7. Kısık ateşte 10 dk kaynatıp ateşten indiriyoruz
ÇORBAMIZ HAZIR :)))

NELERE DİKKAT ETMELİYİZ:
  • Sürekli karıştırarak dibinin tutmamasına
  • Kıvamı istediğinizden yoğun olursa su ekleyebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder