17 Aralık 2010 Cuma

SAĞLIKLI IZGARA SEBZELER

Ben çocukluğumdan beri tam bir kızartma delisiyim.Tavadan yeni çıkmış patlıcan,patates ve sıcak ekmeğin keyfini kolay kolay hiçbir yemeğe değişmem.Babannemlerde halamın kızartmayı sofraya koy deyip de elime tutuşturduğu tabakcağız pek bir kayıp verirdi bu yüzden.Tabi yıllar yılı armut pişsin ağzıma düşsün mutfak felsefemle kızartmanın ne denli uzun süreli, bol kokulu ve fayans yağlı bir yemek olduğunu bilemedim.Hepsinin ötesi de çok ağır olduğunu..neyseki kızartma virtüözlerinden biri olan Günay Yengem bana harika bir tarif verdi.Onu sizlerle paylaşmak istedim.

KARIŞIK KIZARTMA

Malzemeler:                                                            Pişme Süresi:25-30 dk / 4 kişilik

  • 2 adet patlıcan
  • 5 adet patates
  • 2 adet ince biber
  • 3 adet domates
  • 3 diş sarımsak
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • yağlı fırın kağıdı
  • tuz,karabiber
Adım Adım Nasıl Yaparız?
  1. Fırını 170 dereceye getiririz
  2. Tüm sebzeler so yulur (patlıcanlar alacalı soyulur);biberler yuvarlak,diğer tüm sebzeler küp doğranır
  3. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir,üstüne patlıcanlar,patatesler ve biberler konulup tuz ve zeytinyağı ile karıştırılır.Sebzeler bekletilmeden fırına verilir.
Sos:
  1. küp doğradığımız domatesleri ve ince doğradığımız sarımsakları küçük bir tavada yaklaşık 10 dk kadar karıştırarak pişiririz
  2. Sebzelerin üzerine döküp,karıştırırız
Not: Yoğurt bu yemeğin yanına pek yakışıyor :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder