3 Aralık 2010 Cuma

İÇİMİ ISITAN YAYLA ÇORBASI

İnsan annesinin evimde olmadına, herhalde yeni evinde grip ilk defa kapısını çaldığında yakınıyor.Nazını çekecek,ateşine bakacak kimseler olmuyor.Bu betimlerime "bir tas çorba koyacak" diye ekleyerek hasta edebiyatımı daha da vahim hale getirirdim, ancak ben kendi çorbamı kendim yaptım;hem de 5 dakikada yaptım.Ve hani derler ya; tıpkı anneminki gibi oldu..Burdan da onu koccaman öptüm..

YAYLA ÇORBASI:

MALZEMELER:
-1 fincan pirinç
-500 gr yoğurt
-1 yumurta
-2 çorba kaşığı un
-1 çorba kaşığı margarin yada tereyağ
-1 tatlı kaşığı kurunane
-1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
-Tuz

ADIM ADIM NASIL YAPARIZ:

  1. Pirincimizi yıkarız,tenceremizde üstünü 4 parmak eninde geçecek kadar soğuk su ile haşlarız,kaynayınca altını kısarız,pirinç yumuşayınca;
  2. Yoğurdu,yumurtayı ve unu derin bir kapta çırpıp,pirince ekleriz
  3. 1 bardak daha sıcak su ekleriz
  4. Tuzunu da ekleyip,kaynayınca altını kısarız (tencere kapağını mutlaka hafif açık bırakın)
  5. Yaklaşık 20 dk.da çorba piştikten sonra
  6. küçük bir tavada margarin kızdırılır,nane ve pul biber iyicene kızdırılır ve çorbaya ekleriz
Çorba demlendirildikten sonra servise hazırdır.
Afiyet olsun herkeslere..

1 yorum:

  1. Gecenlerde yeni bir yayla corbasi tarifi aldim: pirinc yerine yarma bugday koyup, bir avuc da yesil mercimek ekliyorsun (bir tasim kaynattiktan sonra). Ben denedim, nefis oldu.

    YanıtlaSil